Gratis verzending vanaf €50!

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe bestel ik een product?

A) Producten in je shoppingbag plaatsen
  • Via de categorieën in ons hoofdmenu zoek je naar een bepaald product, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen.
  • Nadat je het door jou gekozen product hebt geselecteerd (normale selectie of via Quick-view), kies je voor de juiste maat en pas je eventueel het aantal aan. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Voeg toe aan winkelwagen’.
  • Rechts bovenin de website kun je de inhoud van het winkelmandje bekijken. Je hebt hier de mogelijkheid om producten te wijzigen of te verwijderen.
  • Hier vind je ook je Shoppingbag overzicht, waar je een artikel altijd nog kunt verwijderen door op het kruisje bij het desbetreffende product te klikken.
  • Klaar met winkelen? Klik dan in het winkelmandje op ‘Afrekenen’.

B) Inloggen of bestellen zonder account
  • Log in als je al klant bent.
  • Nog geen klant? Je kunt of een account aanmaken of bestellen ook zonder account. Vul je gegevens in zodat wij je bestelling in orde kunnen maken. Kies de gewenste verzendmethode en vervolgens op ‘Volgende’.

C) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
  • Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Plaats bestelling’.
  • Op onze website kun je betalen met iDeal en Creditcard. Indien je één van deze opties kiest, wordt je betaling verwerkt via de site van MultiSafepay.
  • Zodra je bestelling en betaling correct zijn ontvangen gaan wij direct aan de slag om je bestelling in orde maken…

Hoe reserveer ik een product?

Bij het reserveren van een product doorloop je dezelfde stappen als wanneer je een product bestelt. Zie hiervoor de stappen beschreven onder 'Hoe bestel ik een product?' Bij het kiezen van een betaalmethode, kies je voor 'Betaal in de winkel'. Bij bezorgmethode kies je vervolgens of je het artikel in Leeuwarden of Heerenveen wilt ophalen. Je ontvangt na je reservering een bestelbevestiging, waarin je alle informatie nog een keer kan doornemen.

Als het artikel al in de juiste winkel hangt, kun je vaak dezelfde dag nog langskomen. Als het artikel wat je hebt gereserveerd nog niet in de juiste winkel aanwezig is, kan het tot één werkdag duren voordat het artikel voor je klaarligt. We bellen je wanneer je het artikel kunt ophalen.

Je kunt artikelen ook reserveren door ons een mail te sturen met product- en maatinformatie van het artikel dat je wilt reserveren, of door een van onze winkels te bellen.

Hoe annuleer ik een bestelling?

Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Dit kun je zien in de order onder ‘Status’. Neem contact op met ons via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

Het product is niet meer leverbaar, wat nu?

In de regel zijn de producten die op Van der Kam Mode staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)

Overige vragen

Heb je vragen over een specifiek product? Neem dan contact op met ons op. De contactgegevens vind je via 'Contact' in ons hoofdmenu. Voor overige vragen over het bestellen van een artikel kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

 

Betalen

Welke betaalmogelijkheden biedt Van der Kam Mode?

Van der Kam Mode biedt verschillende betaalmethodes. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening. Als je gebruik maakt van internetbankieren via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers dan is iDeal de gemakkelijkste en snelste manier. Daarnaast kun je betalen met Creditcard.

Met welke waardebonnen kan ik bij Van der Kam Mode betalen?

In onze fysieke winkels accepteren wij VVV-Cadeaubonnen en FashionCheques. Uiteraard kun je ook betalen met een cadeaubon van Van der Kam Mode. In onze webshop is dit helaas nog niet mogelijk.

Betalen via iDEAL

Je kunt betalen via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Betalen via iDeal gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig. 

  • Je betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
  • Je betaalt via de veilige software van internetbankieren.
  • Betaling via iDeal is gratis.

Betalen met creditcard

Je kunt betalen met een MasterCard en met Visa. Via een beveiligde SSL-server voer je je creditcardgegevens in. Je herkent de beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, wordt je bestelling verstuurd. Je betaalt hierbij alleen de kosten die je creditcardmaatschappij rekent. Voordelen van deze betaalmethode: 

  • Je betaling gaat via een beveiligde SSL-server.
  • Wij berekenen geen extra kosten voor betalen met creditcard. 

Overige vragen

Voor overige vragen over de betaalmethodes kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

 

Verzenden

Wat is de levertijd?

Wanneer je je bestelling binnen openingstijden voor 16:00 uur plaatst, sturen wij gewoonlijk je pakket dezelfde dag nog op. Soms kan het voorkomen dat dit niet lukt, bijvoorbeeld doordat niet alle artikelen uit je bestelling afkomstig zijn uit één winkel. Daarom geven wij aan dat de verzendtijd maximaal 3 werkdagen is. Mocht de verzending langer duren dan 3 werkdagen, stellen we je hier altijd tijdig van op de hoogte.

Welke verzendmethodes gebruikt Van der Kam Mode?

Van der Kam Mode werkt voornamelijk met PostNL. Woon je in Heerenveen of Leeuwarden? Dan brengt een van onze medewerkers je pakketje vaak dezelfde dag nog persoonlijk langs.


  • Indien mogelijk maken wij gebruik van een Fashion Pack, waarbij het pakketje door de brievenbus past en je niet thuis hoeft te zijn voor de bezorging.
  • Wanneer we je bestelling hebben verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging. In de verzendbevestiging staat een Track & Trace code, die je samen met je postcode kunt invullen op de site van PostNL. Hier zie je de status van de verzending en krijg je een indicatie van de bezorgtijd.
  • PostNL bezorgt maandag t/m zaterdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur.
  • Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatiebewijs, ophalen bij één van de PostNL punten bij jou in de buurt

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven de €50 betaal je voor een afleveradres in Nederland geen verzendkosten. Bij bestellingen van onder de €50 rekenen wij in Nederland €4,95 verzendkosten.

Onze producten kunnen ook in andere Europese landen worden geleverd. We leveren naar alle adressen in de onderstaande landen. Hier vind je ook de verzendkosten per land.

België €13,00
Bulgarije €18,50
Cyprus €18,50
Denemarken € 13,00
Duitsland €13,00
Estland €18,50
Finland €18,50
Frankrijk €13,00
Griekenland €18,50
Hongarije €18,50
Ierland €18,50
Italië €13,00
Letland €18,50
Litouwen €18,50
Luxemburg €13,00
Malta €18,50
Oostenrijk €13,00
Polen €18,50
Portugal €18,50
Roemenië €18,50
Slovenië €18,50
Slowakije €18,50
Spanje €13,00
Tsjechië €18,50
Verenigd Koninkrijk €13,00
Zweden €13,00

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

 

Retourneren

Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?

Ben je niet tevreden over een geleverd product, of is de maat niet goed? Vrijwel alle producten kunnen geretourneerd worden. Je kunt de producten binnen 14 dagen na levering, met de originele labels aangehecht en in de originele verpakking retourneren. Dit geldt ook voor afgeprijsde producten. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Echter, als het artikel gebruikt, beschadigd en/of gewassen is, kunnen wij het helaas niet terugnemen.

Wat kan niet geretourneerd worden?

  • Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten.
  • Producten die niet in de originele staat verkeren.
  • Producten zonder labels en/of originele verpakking.
  • Ondergoed.

Hoe werkt retourneren?

Alvorens een product te retourneren aan een winkel, meld je de retour aan op de website van Van der Kam Mode. Dit kan op twee manieren.

Optie 1: Via ons retourformulier

Op www.vanderkam.nl/retouren kun je het retourformulier invullen. We hebben hiervoor je naam, e-mailadres, ordernummer en een omschrijving van de artikelen die je retourneert nodig. Zorg er hierbij voor dat je e-mailadres hetzelfde is als het e-mailadres waar je de bestelling mee hebt geplaatst

Optie 2: Via je account

Log in op je account en klik op ‘Mijn bestellingen’. Zoek het ordernummer en geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het de bestelling wilt retourneren.

Je kunt het product vervolgens per post terugsturen aan de ons retouradres of je kunt je bestelling zelf terugbrengen in een van onze winkels. Ons retouradres is:

Van der Kam Mode
Afdeling retouren webshop
Lindegracht 11
8441 GJ HEERENVEEN

Wanneer je je bestelling terugstuurt, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Wanneer de retourzending niet voldoende is gefrankeerd, wordt het pakket geweigerd of worden de extra portokosten verrekend met het terug te betalen bedrag. Heb je je bestelling ontvangen in een fashionpack? Dan kun je deze hergebruiken voor je retourzending. Volg hiervoor de stappen die beschreven staan op de fashionpack.

Als je de bestelling zelf wilt terugbrengen, kun je dit in al onze winkels (Heerenveen & Leeuwarden) doen. De adressen van onze winkels kun je vinden op onze website onder 'Winkels'. Je kunt in de winkel het artikel omruilen voor een ander artikel of direct je geld retour krijgen.

Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?

De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Neem hiervoor contact met ons op via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242

Wat kost retourneren?

Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar ons, kunnen wij het pakket helaas niet aannemen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.

Wanneer ontvang ik de retourbetaling?

Zodra het product is afgeleverd en de retour is geaccepteerd, ontvang je een hiervan een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 3 werkdagen teruggestort op je rekening.

Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank/creditcardmaatschappij/etc.

Je terugbetaling wordt gefaciliteerd door MultiSafePay. Hierdoor verschijnt de bijschrijving als 'Stichting Inzake Multisafepay' op je rekening. Als controlemiddel kun je het ordernummer van je bestelling terugvinden in de omschrijving.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

 

Garantie & Klachten

Heb ik garantie op de producten van Van der Kam Mode?

Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, dan heb je daar vanzelfsprekend garantie op. In dit geval neem je contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval neem je contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

 

Mijn account

Hoe maak ik een account aan op Van der Kam Mode?

Ga naar registreren rechts bovenin onder ‘Account’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Registreren’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. De gegevens worden niet verkocht of ter beschikking gesteld aan derden, tenzij specifiek aangegeven. Winkel eenvoudig op Van der Kam Mode door je aan te melden bij ieder bezoek. Klik daarvoor op ‘Log in’ onder ‘Account’ en vul je e-mail adres en wachtwoord in. Winkelen zonder ingelogd te zijn kan ook, bij de bestelling van producten meld je je dan alsnog aan.

Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?

Na ingelogd te zijn kun je je gegevens wijzigen. Dit doe je door naar je account te gaan en op ‘Gegevens’ te klikken.

Let op: dit gaat om de gegevens die wij gebruiken bij het verwerken van een bestelling. Sta je in het klantenbestand van onze fysieke winkels en wil hier gegevens in wijzigen? Dan kun je het beste het contactformulier gebruiken of een mail sturen naar shop@vanderkam.nl.

Hoe verwijder ik al mijn gegevens?

Wil je uit onze database verwijderd worden? Neem dan even contact met ons op via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

Overige vragen

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.