Gehele wintercollectie -50%! HerenDames

Veelgestelde vragen

Bestellen

A) Producten in je winkelmandje plaatsen
  • Via de categorieën in ons hoofdmenu kun je onze collecties bekijken, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen.
  • Nadat je het door jou gekozen product hebt geselecteerd, kies je voor de juiste maat. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘In winkelmand’.
  • Rechts bovenin de website kun je de inhoud van het winkelmandje bekijken. Eerst wordt er een kort overzicht gegeven, als je daarna kikt op 'Bekijk winkelmandje', krijg je een uitgebreid overzicht te zien. Je kunt hier je bestelling nog aanpassen.
  • Klaar met winkelen? Klik dan in het winkelmandje op ‘Afrekenen’.

B) Inloggen of bestellen zonder account
  • Log in als je al klant bent.
  • Nog geen klant? Vul dan eerst je e-mailadres in, na het afronden van de bestelling kun je kiezen om een account aan te maken. Wij raden dit altijd aan, zodat je je bestelling makkelijk terug kunt vinden.
  • Vul vervolgens je gegevens in, zodat wij je bestelling in orde kunnen maken. Controleer altijd goed of je de juiste gegevens hebt ingevuld. Kies de gewenste verzendmethode en vervolgens op ‘Volgende’.

C) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
  • Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Plaats bestelling’.
  • Op onze website kun je betalen met iDeal en Creditcard. Je wordt doorverwezen naar het betaalscherm van MultiSafepay. Hier kun je de betaling afronden. 
  • Zodra de betaling goed is afgerond, ontvang je van ons de bestelbevestiging en factuur. Controleer altijd goed of de gegevens in de bestelbevestiging kloppen. Als je nog iets wilt aanpassen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. We gaan direct met jouw bestelling aan de slag, zodat je jouw bestelde items zo snel mogelijk in huis hebt!

Als je een artikel wilt reserveren, doorloop je dezelfde stappen als wanneer je een product wilt bestellen. Zie hiervoor de stappen beschreven onder 'Hoe bestel ik een product?' Bij het kiezen van een betaalmethode, kies je voor 'Reserveren in Heerenveen' of 'Reserveren in Leeuwarden'. Je ontvangt na je reservering een bestelbevestiging, waarin je alle informatie nog een keer kan doornemen.

Als het artikel al in de juiste winkel hangt, kun je vaak dezelfde dag nog langskomen. Dit kun je ook zelf inzien door op de productpagina de winkelvoorraad te controleren. Als het artikel wat je hebt gereserveerd nog niet in de juiste winkel aanwezig is, kan het een werkdag duren voordat het artikel voor je klaarligt. We bellen je wanneer je het artikel kunt ophalen.

Mocht de reservering niet lukken, kun je ook altijd artikelen reserveren door ons te mailen of bellen. Geef ons het artikelnummer, de maat en jouw gewenste winkel door, dan zorgen wij dat het voor je klaarhangt!

Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet door ons is verzonden. Neem contact op met ons via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

Zolang de opruiming nog niet is begonnen, kunnen we soms nog maten bijbestellen. Neem daarom contact met ons op voor de mogelijkheden, we zullen ons best doen je te helpen!

Het kan voorkomen dat je precies op hetzelfde moment als een andere klant, hetzelfde artikel probeert te bestellen. Deze foutmelding wordt weergegeven als het item niet meer beschikbaar is om te bestellen.

Ook is het mogelijk dat je hetzelfde artikel al eens hebt geprobeerd af te rekenen, maar dat je de betaling niet hebt afgemaakt. Hierdoor blijft het artikel gereserveerd voor die bestelling, waardoor je hem niet nogmaals kunt bestellen. In dat geval kunnen we het artikel weer vrijgeven, of je een link sturen om je betaling af te maken. Neem hiervoor contact met ons op.

Betalen

Wij bieden de betaalmethodes iDeal, Mastercard, Maestro en Visa. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening. Als je gebruik maakt van een Nederlands bankrekeningnummer, is iDeal de makkelijkste manier.

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van je eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar onze bankrekening.

iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere online betaalmethoden:

  • Je hoeft zich niet te registreren. Je kunt iDEAL gebruiken als je bankiert bij een van de deelnemende banken.
  • Het is veilig, want je betaalt in de omgeving van je eigen bank.
  • iDEAL is gemakkelijk omdat alle betaalgegevens voor je worden ingevuld. Ook weet je direct of de betaling geslaagd is.
  • Je houdt controle op  en overzicht van je saldo. De iDEAL-betaling is meteen zichtbaar op je rekeningoverzicht.

In onze webshop kun je helaas niet met een waardebon of cadeaubon betalen.

In onze fysieke winkels accepteren wij VVV-Cadeaubonnen en FashionCheques. Uiteraard kun je ook betalen met een Van der Kam Cadeaubon.

Het saldo van je Van der Kam Cadeaukaart kun je helaas (nog) niet online inzien. We kunnen dit wel voor je nakijken in onze winkel. Ook kun je hiervoor een mail sturen naar shop@vanderkam.nl of bellen met 0513-623242.

Het saldo van je VVV Cadeaukaart kun je inzien via: www.vvvcadeaukaarten.nl/saldo-checken

Het saldo van je FashionCheque kun je inzien via: www.fashioncheque.com/nl-nl/check-je-saldo

Verzenden

Wanneer je je bestelling binnen openingstijden voor 16:00 uur plaatst, sturen wij gewoonlijk je pakket dezelfde dag nog op. Soms kan het voorkomen dat dit niet lukt, bijvoorbeeld doordat niet alle artikelen uit je bestelling afkomstig zijn uit één winkel. De maximale levertijd van een voorradig artikel is 3 werkdagen.

Mocht je bestelling niet binnen deze tijd zijn afgeleverd, neem dan contact met ons op. Je kunt je bestelling ook altijd volgen via Track & Trace van PostNL.

Wij werken voornamelijk met PostNL. Als je in de buurt van onze winkels woont, is de kans groot dat wij je bestelling zelf komen bezorgen.

  • Indien mogelijk maken wij gebruik van een Fashion Pack, waarbij het pakketje door de brievenbus past en je niet thuis hoeft te zijn voor de bezorging.
  • Wanneer we je bestelling hebben verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging. In de verzendbevestiging staat een Track & Trace code, die je samen met je postcode kunt invullen op de site van PostNL. Hier zie je de status van de verzending en krijg je een indicatie van de bezorgtijd.
  • PostNL bezorgt maandag t/m zaterdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur.
  • Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatiebewijs, ophalen bij één van de PostNL punten bij jou in de buurt

Voor bestellingen in Nederland rekenen wij vanaf €50,- geen verzendkosten. Als je bestelbedrag lager is dan €50,- brengen wij €5,- verzendkosten in rekening.

Onze artikelen kunnen ook in andere Europese landen worden geleverd. We leveren naar alle adressen in de onderstaande landen. Hier vind je ook de verzendkosten per land.

België €13,00
Bulgarije €18,50
Cyprus €18,50
Denemarken € 13,00
Duitsland €13,00
Estland €18,50
Finland €18,50
Frankrijk €13,00
Griekenland €18,50
Hongarije €18,50
Ierland €18,50
Italië €13,00
Letland €18,50
Litouwen €18,50
Luxemburg €13,00
Malta €18,50
Oostenrijk €13,00
Polen €18,50
Portugal €18,50
Roemenië €18,50
Slovenië €18,50
Slowakije €18,50
Spanje €13,00
Tsjechië €18,50
Zweden €13,00

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. We gaan ons best doen om je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen!

Ruilen & Retourneren

Als je niet tevreden bent over jouw bestelde artikelen, kun je deze uiteraard retourneren. Dit kan onder de volgende voorwaarden:

  • ruilen en/of retourneren dient plaats te vinden binnen 14 dagen vanaf het moment van thuisbezorging;
  • het artikel dient onbeschadigd en ongebruikt te zijn;
  • het artikel dient voorzien te zijn van de originele labels en het originele prijskaartje;
  • onderkleding is uitgesloten van ruilen en/of retourneren i.v.m. hygiënische redenen.

Voordat je je bestelling retourneert, meld je de retour aan op onze webshop.

Op de retourpagina kun je het retourformulier invullen. We hebben hiervoor je naam, e-mailadres, ordernummer en een omschrijving van de artikelen die je retourneert nodig. Zorg ervoor dat je e-mailadres hetzelfde is als het e-mailadres waar je de bestelling mee hebt geplaatst.

Je kunt de artikelen vervolgens per post terugsturen aan de ons retouradres of je kunt je bestelling zelf terugbrengen in een van onze winkels. Ons retouradres is:

Van der Kam Mode
Afdeling retouren webshop
Lindegracht 11
8441 GJ HEERENVEEN

Wanneer je je bestelling terugstuurt, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Wanneer de retourzending niet voldoende is gefrankeerd, worden de extra kosten verrekend met het terug te betalen bedrag. Bewaar het verzendbewijs ook altijd goed, hierop staat vaak een code waarmee je kunt zien of het pakket al bij ons is afgeleverd.

Heb je je bestelling ontvangen in een fashionpack? Dan kun je deze hergebruiken voor je retourzending. Volg hiervoor de stappen die beschreven staan op de fashionpack.

Als je de bestelling zelf wilt terugbrengen, kun je deze terugbrengen naar onze winkels in Heerenveen en Leeuwarden. De adressen van onze winkels kun je vinden op onze website onder 'Winkels'. Je kunt in de winkel het artikel omruilen voor een ander artikel of direct je geld retour krijgen.

Wil je van je aankoop graag een andere maat en/of een andere kleur ontvangen, dan kun je je aankoop ruilen. Neem hiervoor contact op met onze winkel.

Je kunt dit doen via het e-mailadres shop@vanderkam.nl of telefonisch (voor Menswear: 0513-621995; voor Womenswear: 0513-628075).

In het filiaal zal worden gekeken of het alternatieve artikel aanwezig is. Na ontvangst van het te ruilen artikel zal het alternatieve artikel naar je worden verstuurd. Je hoeft hiervoor niet opnieuw verzendkosten te betalen, de retourkosten zijn wel voor eigen rekening. 

Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.

Zodra jouw retourzending bij ons is afgeleverd en de retour is geaccepteerd, ontvang je een hiervan een e-mail. Het totaalbedrag van het de geretourneerde artikelen storten wij doorgaans dezelfde dag nog terug op jouw rekening.

Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. De terugbetaling wordt gefaciliteerd door MultiSafePay. Hierdoor verschijnt het bedrag op jouw rekening als 'Stichting Inzake Multisafepay'. Als controlemiddel kun je het ordernummer van je bestelling terugvinden in de omschrijving.

Mocht je vermoeden dat er ergens wat mis gaat, neem dan direct contact met ons op.

Bonuspunten

Bonuspunten zijn onderdeel van ons loyaliteitsprogramma. Het zijn punten die je kunt inwisselen voor korting op onze gehele collectie. Je spaart deze automatisch bij aankopen in onze fysieke winkels.

Je spaart automatisch 5% van je aankoopbedrag in onze fysieke winkels. Dit kan alleen als je als klant staat ingeschreven in ons systeem. Op afgeprijsde artikelen ontvang je geen bonuspunten.

Als je een aankoop hebt gedaan in onze webshop, is dit niet automatisch gekoppeld met je account in onze winkels. Stuur een mail naar shop@vanderkam.nl om er zeker van te zijn dat je bonuspunten op je account worden geregistreerd.

Als je minstens €30 aan bonuspunten hebt gespaard, ontvang je van ons een bonuscheque. Deze cheque sturen we je via de post en via e-mail toe. 

Je hebt vervolgens 5 maanden de tijd om de cheque in te leveren. Dit mag ook in de sale en in combinatie met andere acties. 

Bij het afrekenen in onze winkels zal de verkoper je op de cheque attenderen, je hoeft hem dus niet fysiek mee te nemen. 

Ben je niet in staat om naar onze winkels te komen, kun je de cheque bij uitzondering ook in onze webshop inleveren. Neem hiervoor contact met ons op via shop@vanderkam.nl.

Garantie & Klachten

Wij staan voor kwaliteit en service. Hierdoor heb je uiteraard ook garantie op de artikelen die je bij ons koopt. Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, zullen wij er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Kom met het artikel langs in een van onze winkels, of stuur een mail met foto's naar shop@vanderkam.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een oplossing.

Je kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of 0513 - 623242. We zullen er alles aan doen om het op te lossen.

Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval kun je het beste contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of 0513 - 623242. We zullen er alles aan doen om het recht te zetten.

Jouw gegevens

Sta je in ons klantenbestand en ben je recent verhuisd? Dan kun je de verhuizing het beste doorgeven via mail@vanderkam.nl.

De adreswijzigingen die je in je webshop account doorvoert zijn alleen voor toekomstige online bestellingen.

Als je problemen hebt met inloggen, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Je krijgt dan een mail van ons, waarin je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Als dit niet lukt, heb je waarschijnlijk nog geen account op onze webshop aangemaakt. Als je klant bent in onze fysieke winkels, heb je namelijk nog niet automatisch een account in onze webshop. Deze systemen zijn helaas (nog) niet gekoppeld.

Wil je dat je online aankopen worden geregistreerd op je account in onze winkels? Dan kun je het beste een mail sturen naar shop@vanderkam.nl. Dit kunnen we uiteraard voor je regelen.

Mocht je er niet uitkomen, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag.

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via mail@vanderkam.nl.

Je kan je uitschrijven van e-mails door onderaan de mail op 'uitschrijven' te klikken. Hierdoor zul je geen promotionele mails meer van ons ontvangen.

Neem contact met ons op via mail@vanderkam.nl. We zullen je uit ons klantenbestand halen.