Winkelwagen
Menu
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe bestel ik een product?
    Via de categorieën in ons hoofdmenu kun je onze collecties bekijken, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen. Nadat je het door jou gekozen product hebt geselecteerd, kies je voor de juiste maat. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Toevoegen aan winkelmand’. Rechts bovenin de website kun je de inhoud van het winkelmandje bekijken. Je kunt hier je bestelling nog aanpassen. 

    Als je jouw bestelling wilt plaatsen, volgen 4 stappen:

    1: Winkelwagen
    Controleer of de artikelen naar wens zijn in de juiste maten, kleuren en hoeveelheden. Klik vervolgens op 'Bestelling afronden'. 

    2: Jouw gegevens
    Hier kun je jouw gegevens invullen. Log in met je bestaande account of ga verder zonder account. Je krijgt dan later nog de optie om je te registreren als klant. 

    3: Jouw bestelling
    Hier zie je nogmaals een overzicht van de artikelen die je gaat bestellen. Ook kun je hier aangeven hoe je jouw bestelling wilt betalen.

    4: Afrekenen
    Bij deze stap ga je de bestelling afrekenen met de door jouw gekozen betaalmethode.

    Zodra de bestelling is geplaatst, ontvang je van ons direct een bevestigingsmail. Controleer altijd goed of de gegevens in de bestelbevestiging kloppen. Als je nog iets wilt aanpassen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. We gaan direct met jouw bestelling aan de slag, zodat je jouw bestelde items zo snel mogelijk in huis hebt!

    Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, mail dan naar shop@vanderkam.nl. We kijken graag even met je mee!

  • Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat nu?
    Het zou kunnen dat je per ongeluk bij het bestellen een verkeerd e-mailadres hebt ingevoerd. Hierdoor kunnen wij jouw bestelbevestiging niet afleveren. Ook kan het voorkomen dat onze e-mails in de spambox belanden.

    Neem gerust contact met ons op om te controleren of jouw bestelling goed bij ons is aangekomen.
  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
    Je kunt je bestelling vaak nog annuleren als deze nog niet door ons is verzonden. Neem z.s.m. contact op met ons via shop@vanderkam.nl of via telefoonnummer 0513 - 623242.

  • Kan ik artikelen reserveren?

    Je kan nog steeds artikelen reserveren op onze webshop. Dit kun je nu direct vanaf de productpagina regelen. Op de productpagina staat de knop 'Reserveer of stel een vraag over dit product'. Deze knop kun je vinden onder de rode 'Toevoegen aan winkelmand' knop. Vul vervolgens in het pop-up scherm jouw gegevens en gewenste maat in en laat ons weten in welk filiaal je het artikel wilt reserveren. Wij gaan ermee aan de slag en laten je weten wanneer je kunt komen passen!

    Het is alleen mogelijk om artikelen te reserveren die wij in onze winkels op voorraad hebben. Dit kun je controleren door op de productpagina jouw gewenste kleur en maat te selecteren, en vervolgens te klikken op 'Bekijk voorraad'. Als hier staat dat het artikel alleen online beschikbaar is, kun je deze niet reserveren. Je kunt het artikel wel gemakkelijk bestellen en thuis laten bezorgen. Als het artikel niet past, kun je deze gratis retourneren in een van onze winkels. Je krijgt dan spoedig je aankoopbedrag weer terug.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Helaas is het niet mogelijk om jouw bestelling te wijzigen nadat je deze hebt afgerekend. Is er toch iets misgegaan, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Indien mogelijk kunnen wij jouw bestelling annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. 

    Als je een foutje hebt gemaakt in het verzendadres, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Als je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we dit vaak nog aanpassen. Als je bestelling al is verzonden, kun je vaak via de Track & Trace link van PostNL je bezorging nog aanpassen naar een PostNL punt.

Verzenden

  • Wat is de levertijd?
    Wanneer je je bestelling binnen openingstijden voor 16:00 uur plaatst, sturen wij gewoonlijk je pakket dezelfde dag nog op. Soms kan het voorkomen dat dit niet lukt, bijvoorbeeld doordat niet alle artikelen uit je bestelling afkomstig zijn uit één winkel. De maximale verzendtijd van een voorradig artikel is 3 werkdagen. Hier ontvang je altijd een verzendbevestiging van. Mocht je bestelling niet binnen deze tijd zijn verzonden, neem dan contact met ons op. 

    Bij normale omstandigheden levert PostNL jouw pakketje de eerstvolgende werkdag na de verzending. Je kunt je bestelling ook altijd volgen via Track & Trace van PostNL.
  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
    Wij werken voornamelijk met PostNL. Als je in de buurt van onze winkels woont, bestaat de kans dat wij jouw bestelling zelf komen bezorgen. Dit is afhankelijk van de drukte in de winkel.

    • Indien mogelijk maken wij gebruik van een Fashion Pack, waarbij het pakketje door de brievenbus past en je niet thuis hoeft te zijn voor de bezorging.
    • Wanneer we je bestelling hebben verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging. In de verzendbevestiging staat een Track & Trace code, die je samen met je postcode kunt invullen op de site van PostNL. Hier zie je de status van de verzending en krijg je een indicatie van de bezorgtijd.
    • PostNL bezorgt maandag t/m zaterdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur.
    • Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatiebewijs, ophalen bij één van de PostNL punten bij jou in de buurt

  • Wat zijn de verzendkosten?
    Voor bestellingen in Nederland rekenen wij vanaf €50,- geen verzendkosten. Als je bestelbedrag lager is dan €50,- brengen wij €5,- verzendkosten in rekening. Ook leveren wij in andere Europese landen, de verzendkosten hiervan zijn verschillend per land.

    Wanneer je jouw gehele bestelling retourneert, krijg je van ons ook de betaalde verzendkosten terug.
  • Wat doe ik als ik niet mijn hele bestelling heb ontvangen?
    Wij proberen zoveel mogelijk artikelen vanaf één filiaal te versturen. Als de bestelling niet in zijn geheel voorradig is in één winkel, zal jouw bestelling in meerdere delen worden verzonden. Je betaalt hier geen extra verzendkosten voor. Per levering ontvang je van ons een Track & Trace code, hiermee kun je gemakkelijk jouw pakket volgen.

Betalen

  • Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
    Wij bieden de betaalmethodes iDeal, Mastercard, Visa, Bancontact en SOFORT. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening. Als je gebruik maakt van een Nederlands bankrekeningnummer, is iDeal de makkelijkste manier.
  • Hoe werkt betalen met iDeal?

    Met iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van je eigen bank. iDeal is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar onze bankrekening.

    iDeal biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere online betaalmethoden:

    • Je hoeft je niet te registreren. Je kunt iDeal gebruiken als je bankiert bij een van de deelnemende banken.
    • Het is veilig, want je betaalt in de omgeving van je eigen bank.
    • iDeal is gemakkelijk omdat alle betaalgegevens voor je worden ingevuld. Ook weet je direct of de betaling geslaagd is.
    • Je houdt controle op en overzicht van je saldo. De iDeal-betaling is meteen zichtbaar op je rekeningoverzicht.

  • Kan ik met een cadeaubon betalen?
    Je kunt in onze winkels gebruikmaken van een Van der Kam cadeaubon. 

    In onze webshop is dit (nog) niet mogelijk. Wel kunnen we jouw Van der Kam cadeaubon omzetten naar een kortingscode. Neem hiervoor contact met ons op via shop@vanderkam.nl.

Ruilen & Retourneren

  • Kan ik mijn bestelling retourneren?
    Als je niet tevreden bent over jouw bestelde artikelen, kun je deze uiteraard retourneren. Dit kan onder de volgende voorwaarden:
    • ruilen en/of retourneren dient plaats te vinden binnen 14 dagen vanaf het moment van thuisbezorging;
    • het artikel dient onbeschadigd en ongebruikt te zijn;
    • het artikel dient voorzien te zijn van de originele labels en het originele prijskaartje;
    • onderkleding is uitgesloten van ruilen en/of retourneren i.v.m. hygiënische redenen.
  • Hoe werkt retourneren?
    Je kunt de artikelen per post terugsturen aan de ons retouradres of je kunt je bestelling zelf terugbrengen in een van onze winkels. Zorg er altijd voor dat je de factuur van je bestelling, of een kopie hiervan, mee terugstuurt. Zo weten wij van wie de retour komt en kunnen wij direct jouw geld terugstorten.

    Ons retouradres is:

    Van der Kam Mode
    Afdeling retouren webshop
    Lindegracht 11
    8441 GJ Heerenveen

    Wanneer je je bestelling terugstuurt, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten. Wanneer de retourzending niet voldoende is gefrankeerd, worden de extra kosten verrekend met het terug te betalen bedrag. Bewaar het verzendbewijs ook altijd goed, hierop staat vaak een code waarmee je kunt zien of het pakket al bij ons is afgeleverd.

    Heb je je bestelling ontvangen in een fashionpack? Dan kun je deze hergebruiken voor je retourzending. Volg hiervoor de stappen die beschreven staan op de fashionpack.

    Als je de bestelling zelf wilt terugbrengen, kun je deze terugbrengen naar onze winkels in Heerenveen en Leeuwarden. De adressen van onze winkels kun je vinden op onze website onder 'Winkels'. Je kunt in de winkel het artikel omruilen voor een ander artikel of wij zorgen dat het aankoopbedrag wordt teruggestort.
  • Hoe werkt ruilen?
    Helaas is het ruilen van jouw online aankoop niet mogelijk. Je kunt het bestelde artikel retourneren in een van onze winkels of via PostNL. De verzendkosten hiervan zijn voor eigen rekening. Je kunt zelf het nieuwe gewenste artikel opnieuw bestellen in onze webshop.

    Heb je gebruik gemaakt van een kortingsactie en wil je hier alsnog gebruik van kunnen maken? Neem dan contact met ons op via shop@vanderkam.nl, we kunnen dan vaak de bestellingen voor je verrekenen zodat je alsnog de korting krijgt.

    Mankeert er iets aan het product en wil je daarom graag ruilen of retourneren? Neem dan eerst contact met ons op, zodat wij kunnen meedenken over een passende oplossing. We ontvangen graag per e-mail foto's van het defect en een beschrijving van de klacht. Mocht het blijken dat de beste oplossing is om het artikel retour te sturen, dan nemen wij uiteraard de kosten hiervan voor onze rekening.
  • Wat kost retourneren?
    Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.
  • Wat is de retourtermijn?
    Nadat je jouw bestelling hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om artikelen te ruilen of retourneren.

    Omdat wij van onze artikelen vaak maar een paar maten beschikbaar hebben, ontvangen wij de artikelen die je niet wilt houden graag zo snel mogelijk weer retour. Zo kunnen wij er weer een andere klant blij mee maken.

    Als je bent verhinderd in het retourneren en de bestelling niet op tijd kunt terugsturen, neem dan contact met ons op.
  • Wanneer ontvang ik de retourbetaling?
    Zodra jouw retourzending bij ons is afgeleverd en de retour is geaccepteerd, ontvang je een hiervan een e-mail. Het totaalbedrag van het de geretourneerde artikelen storten wij doorgaans dezelfde dag nog terug op jouw rekening.

    Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. De terugbetaling wordt gefaciliteerd door MultiSafePay. Hierdoor verschijnt het bedrag op jouw rekening als 'Stichting Inzake Multisafepay'. Als controlemiddel kun je het ordernummer van je bestelling terugvinden in de omschrijving.

    Mocht je vermoeden dat er ergens wat mis is gegaan, neem dan direct contact met ons op.

Spaarprogramma

  • Hoe werkt het spaarprogramma?
    Bij elke aankoop die je doet, spaar je automatisch punten. Ook op online aankopen en in de sale. Deze punten kun je inwisselen voor korting. Voor elke €10,- die je besteedt, verdien je 100 punten. Zodra je 3000 punten hebt gespaard, kun je ze inwisselen voor een waarde van €10,-. Deze gespaarde punten kun je online of in een van onze winkels gebruiken voor korting of zelfs voor gratis items.
  • Hoe kan ik punten inwisselen?
    Bij het afrekenen en inwisselen vragen we om je adresgegevens. Het verstrekken hiervan is voldoende. We kunnen dan zien of je genoeg punten hebt gespaard en vragen je of je deze wilt inwisselen. Om misbruik te voorkomen kan er om legitimatie worden gevraagd.

    Online is het ook mogelijk om punten in te wisselen. Neem contact met ons op, dan sturen we je een kortingscode toe!
  • Hoe lang zijn de punten geldig?
    De gespaarde punten hebben een geldigheidsduur van drie jaar. Als je in die tijd geen aankoop hebt gedaan, komen je punten te vervallen.
  • Wat is mijn spaarsaldo?
    Jouw spaarsaldo kan je (nog) niet online inzien. We kijken het graag voor je na in een van onze winkels, of neem contact met ons op via 0513 - 623242 of shop@vanderkam.nl.
  • Ik heb nog een bonuspuntencheque, is deze nog geldig?
    Goed nieuws! We hebben jouw bonuspuntencheque met vervaldatum september 2023, met drie jaar verlengd. Je spaarsaldo is automatisch omgezet naar punten, zodat je mee kan doen met het nieuwe spaarprogramma. Benieuwd naar jouw saldo? Neem gerust contact met ons op.
  • Wat zijn de voorwaarden?
    Door deel te nemen aan dit spaarprogramma geef je aan akkoord te gaan met deze spelregels:

    • Voor elke €10,- die je bij Van der Kam besteedt, ontvang je 100 punten.
    • De punten kunnen pas worden ingewisseld vanaf 3000 punten.
    • Bij het retourneren van producten worden de verdiende punten afgetrokken.
    • Van der Kam kan bij speciale acties besluiten om incidenteel extra punten toe te kennen. Om deze punten te ontvangen, moet je ten minste één aankoop doen gedurende de actieperiode.
    • Punten die op rechtmatige wijze zijn verkregen, kunnen alleen worden uitgegeven bij Van der Kam. Ze kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.
    • Bij het retourneren van artikelen waarvoor je spaarpunten hebt ingezet, worden de spaarpunten weer teruggezet op je account.
    • De gespaarde punten hebben een geldigheidsduur van drie jaar. Van der Kam behoudt zich het recht voor om deze spelregels, punten en de waardering ervan eenzijdig aan te passen.
    • De persoonlijke gegevens die je verstrekt en je aankoopgeschiedenis worden opgeslagen in de Van der Kam klantendatabase. Deze database is geregistreerd bij het College Bescherming Persoonsgegevens in Den Haag. Van der Kam is eigenaar van deze database en behandelt de gegevens vertrouwelijk. Van der Kam kan de gegevens gebruiken voor analyses en direct marketingdoeleinden.
    • Persoonlijke gegevens worden nooit aan derden verstrekt, tenzij wettelijk verplicht of met jouw toestemming. Van der Kam behoudt zich het recht voor om dit spaarprogramma om gegronde redenen stop te zetten.

  • Hoe kan ik extra punten sparen?
    Er zijn twee manieren om extra punten te sparen:

    Je eigen tas meenemen? Punten als beloning!
    Wij zorgen graag voor zo min mogelijk afval en waarderen het als jij je eigen tas meeneemt. Als je ervoor kiest om je aankopen in je eigen tas mee te nemen in plaats van een nieuwe tas te gebruiken, ontvang je van ons 100 extra punten bij je aankoop.

    Vertel het door
    Samen is alles leuker, zo ook winkelen! Samen stijladvies ontvangen en allebei met een prachtige outfit naar buiten stappen. Kortom, dubbel plezier! Breng nu een vriend, vriendin, familielid of kennis mee naar een van onze winkels en laat hen zich inschrijven voor ons spaarprogramma bij de kassa. Als jullie beiden minimaal €75,- besteden, ontvang je als aandrager 1500 spaarpunten cadeau!

    *De nieuw aangedragen klant mag nog niet geregistreerd zijn in ons klantensysteem.

Garantie & Klachten

  • Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?
    Wij staan voor kwaliteit en service. Hierdoor heb je uiteraard ook garantie op de artikelen die je bij ons koopt. Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, zullen wij er alles aan doen om het probleem op te lossen.

    Kom met het artikel langs in een van onze winkels, of stuur een mail met foto's naar shop@vanderkam.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op voor een oplossing.
  • Waar kan ik mijn klacht kwijt?
    We waarderen het als je bij een klacht direct contact met ons opneemt. Zo kunnen we samen kijken naar een passende oplossing. 
    Je kunt een mail sturen naar shop@vanderkam.nl of bellen met 0513 - 623242.
  • Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
    Wij behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd artikel toegestuurd krijgt. In dit geval kun je het beste contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of 0513 - 623242. We gaan ons best doen om het zo snel mogelijk op te lossen!

Jouw gegevens

  • Waar kan ik mijn adreswijziging doorgeven?
    Sta je in ons klantenbestand en ben je recent verhuisd? Dan kun je de verhuizing het beste doorgeven via mail@vanderkam.nl.
  • Ik kan niet inloggen, wat nu?
    Als je problemen hebt met inloggen, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Je krijgt dan een mail van ons, waarin je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Als dit niet lukt, heb je waarschijnlijk nog geen account op onze nieuwe webshop en moet je een nieuw account aanmaken.

    Mocht je er niet uitkomen, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag.
  • Hoe kan ik mij uitschrijven voor fysieke post?
    Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via mail@vanderkam.nl.
  • Hoe kan ik mij uitschrijven van e-mails?
    Je kan je uitschrijven van e-mails door onderaan de mail op 'uitschrijven' te klikken. Hierdoor zul je geen promotionele mails meer van ons ontvangen.

    Mocht dit niet lukken, kun je een e-mail sturen naar mail@vanderkam.nl. We halen jouw e-mailadres dan uit ons systeem.
  • Hoe verwijder ik al mijn gegevens?
    Neem hiervoor contact met ons op via mail@vanderkam.nl. We zullen je uit ons klantenbestand halen.

    Let op: hierdoor zullen ook jouw spaarpunten worden verwijderd. Deze kunnen we niet meer terughalen.
  • Mijn reeds aangemaakte login werkt niet meer, wat nu?
    In onze vernieuwde webshop zijn jouw oude klantgegevens niet overgenomen. Om verder te sparen en je aankopen weer te registreren, verzoeken wij je om een nieuw account aan te maken.

Voorraad

  • Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?
    Alle items die je op onze webshop ziet, hebben wij in principe op voorraad. Je kunt de locatie van het artikel vinden onder de knop 'bekijk voorraad'. Het kan wel eens voorkomen dat je een artikel besteld, die net ook in onze fysieke winkel wordt verkocht. In dat geval kunnen wij het artikel helaas niet meer leveren. Dit melden we je uiteraard zo snel mogelijk. Als je zeker wilt weten of jouw gewenste artikel nog beschikbaar is, kun je contact met ons opnemen via shop@vanderkam.nl of 0513 – 623242.
  • Hoe kan ik zien in welk filiaal een artikel ligt?
    Op de productpagina kun je controleren in welk filiaal het artikel aanwezig is. Hiervoor klik je eerst de gewenste kleur en maat aan. Vervolgens verschijnt er boven de ‘toevoegen aan winkelwagen’ knop de tekst ‘Bekijk voorraad’. Als je hier op klikt, kun je controleren op welke locatie het artikel aanwezig is.
  • Zijn alle artikelen ook in de winkel te passen?
    Niet alle artikelen op onze webshop zijn ook in onze winkels te passen. Een deel van de collectie is namelijk alleen online beschikbaar. Dit komt bijvoorbeeld doordat ze ergens anders in een magazijn hangen. Je kunt dit het beste controleren door op de productpagina te klikken op de knop ‘Bekijk voorraad’.

    Als het artikel wel in een van onze winkels aanwezig is, maar niet in jouw gewenste filiaal, kun je via de knop ‘Reserveer of stel een vraag over dit product’ het artikel reserveren. Wij zorgen er dan voor dat het artikel naar jouw gewenste winkel wordt gebracht, zodat je hem eerst kunt passen.
  • Hebben jullie meer voorraad in de winkels?
    Vaak hebben wij in onze winkels meer artikelen dan online wordt getoond. Dit komt doordat niet van elk artikel een foto beschikbaar is. We doen ons best om onze online collectie zo compleet mogelijk te maken. Maar voor de meeste keuze én persoonlijk advies, verwelkomen we je graag in een van onze winkels.

    Als een artikel wel online staat maar jouw maat is uitverkocht, dan hebben wij deze helaas ook niet meer op voorraad in onze winkels.

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid.